آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

الگوریتم پاندا 4.0 و تاثیر آن در نتایج جست و جوی گوگل

الگوریتم پاندا 4.0 و تاثیر آن در نتایج و رتبه گوگل در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. پاندا 4.0 آخرین ورژن الگوریتم پاندا گوگل است که به تازگی منتشر شده است. در مقاله ای که در پست قبلی در وبلاگم منتشر شد به این نکته اشاره شد که تغییرات وسیعی در نتایج گوگل در زبان انگلیسی و فارسی اتفاق افتاده و هنوز گوگل مطلبی را در این مورد به صورت رسمی منتشر نکرده است.

منابع مختلف سئو و بهینه سازی سایت در دنیا مطالب ضد و نقیضی در این مورد نوشته اند اما نهایتا مشخص گردید که دلیل این تغییرات اساسی در نتایج گوگل نسخه جدید الگوریتم گوگل پاندا بوده است. الگوریتم گوگل پاندا یکی از الگوریتم های ضد اسپم گوگل است که تمرکز آن بر روی تولید محتوای مناسب توسط کاربران است و به مبارزه با محتوای بی کیفیت و کپی شده از سایت های مختلف حساس است.

طبق بررسی های انجام شده نسخه چهارم الگوریتم پاندا مهمترین نسخه پاندا از لحاظ ایجاد تغییر در نتایج گوگل بوده است. بر طبق بررسی هایی که انجام شده است؛ نتایج جستجوی فارسی نیز کمتر از یک هفته پس از زبان انگلیسی تاثیر خود را از الگوریتم پاندا گرفت و در بسیاری از کلمات تجاری تغییرات اساسی در نتایج گوگل به وجود آورد. از طرف دیگر وب سایت های دیگری نیز بودند که با جهش فوق العاده ای مواجه شدند و توانستند رتبه خود را بهبود ببخشند.

بزرگترین تغییرات در نتایج سرچ گوگل طی دو سال اخیر

بزرگترین تغییرات بی سابقه در نتایج گوگل طی دو سال اخیر توسط وب سایت الگورو گزارش داده شده است که می توان آن را با ورود الگوریتم گوگل پنگوئن گوگل به دنیای اینترنت مقایسه کرد. از سال 2012 که پنگوئن شرکت گوگل پا به عرصه وب گذاشت تاکنون نتایج گوگل شاهد چنین تغییرات به این بزرگی نبوده است.

وب سایت الگورو که براساس نتایج گوگل همه روزه گزارشی ارائه می دهد و نتایج را با هم مقایسه می کند، در روزهای اخیر شاهد تغییرات گسترده ای در نتایج گوگل در زبان انگلیسی بوده است. تغییرات فوق هنوز به زبان فارسی وارد نشده و گوگل نیز مطلبی در این مورد منتشر نکرده است اما به نظر می رسد که تغییرات فوق نتایج گوگل را دگرگون خواهد کرد.

پیش از این شرکت گوگل اعلام کرده بود که در سال 2014 تغییرات گسترده ای در الگوریتم های مبارزه با سایت های اسپم خود خواهد داد و امکان دارد این تغییر جدید در نتایج جست و جوی گوگل متاثر از همین تغییراتی باشد که گوگل قبلا اعلام کرده بود؛ باشد.

با توجه به اینکه هنوز منبع موثقی خبر از نحوه عملکرد این تغییرات نداده و گوگل نیز مطلبی در این زمینه منتشر نکرده است همه سئو کاران و مدیران سایتها منتظرند تا چگونگی عملکرد الگوریتم های جدید مشخص شود.